понеділок, 18 листопада 2013 р.

Авторські вірші як засіб досягнення навчальної та виховної мети на уроках світової літератури



Авторські вірші  як засіб досягнення  навчальної та виховної мети  на уроках світової літератури

 5 клас. Тема: Народна казка

(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)

Про казку


Принцеси і принци,
гноми і тролі,
тварини і люди...
Безліч героїв.
Чарівні предмети,
дивні місця.
Де зустрічається
суміш ось ця?
Як називається твір такий,
дати підказку?
Так, ви вгадали –
звичайно, це казка!



6 клас. Тема: Міф і література. Міфи про походження світу
(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)

        Про міф

Маленький синочок у мами спитавсь:
- А звідки, матусю, я в тебе узявсь?
І звідки взялися всі квіти, пташки,
І сонечко в небі, і татко, і ти?

Матуся всміхнулась, погладила сина:
- Ти все у житті зрозумієш, дитино.
А щоби швидше ти все зрозумів,
Давай ми з тобою почитаємо міф.

- А що таке «міф»?
- Дам тобі підказку –
То розповідь, що нагадує казку.





6 клас. Тема: Міф і література. Міф про Прометея
(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)

Прометей

Давні греки – народ сумлінний,
Творили собі і нащадкам на втіху.
Себе вони називали елліни,
Й складали дуже гарні міфи.

У міфах греки славили героїв своїх.
Та найповажнішим серед людей
Став той, хто найбільше любив їх:
Титан з великим серцем – Прометей.

Він оточив людей турботою своєю:
Навчив рибалити, орати, лікуватись,
Приборкувати звірів, шукати срібло під землею,
Човни ладнати й по зірках орієнтуватись.

Та найдорожчий подарунок людям –
Це був вогонь, що роздобув титан.
За це ім’я його ніколи не забудуть -
Воно тепер неначе талісман.


6 клас. Тема: Міф і література. Міф про Прометея
(етап «Підведення підсумків уроку»)

Порада від Прометея

Вже декілька тисяч років
Прометей запалює серця.
Я хочу, щоб із нашого уроку
Запам’яталась вам порада ця:
У кожного в сердечку іскра пломеніє,
Що запалив величний Прометей –
Підтримуйте ж її, або вона зотліє.
Живіть Людиною серед людей!


6 клас. Тема: Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан».  Привабливість образу Діка Сенда.
(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)

Про Діка Сенда

Дік Сенд – хлопець-зразок.
Його згадаєм не один разок.
Відповідальність за всіх несе,
В п’ятнадцять знає майже все.

Сьогодні про нього піде мова.
До тексту звернімося знову.
Покажемо знання роману,
Презентуєм думки без обману.



7 клас. Тема: В. Скотт як засновник жанру історичного роману.«Айвенго»
(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)

Вальтер Скотт

У прекрасній країні Шотландії
Більш ніж 200 років назад
Народився хлопчик звичайний,
Його тато Вальтер назвав.

Якщо хлопчик звичайний, спитаєте ви,
То у чому тут дивина?
А у тому, що, вирісши, хлопчик цей
Історію з романом поєднав.

Оживають у творі події знаменні,
Є й героїв багато. І от
Всьому світу відомий письменник
На ім’я ВАЛЬТЕР СКОТТ.

Примітка:  Вірш можна використати не на першому, а на другому уроці вивчення теми для етапу актуалізації опорних знань у формі інтерактивного прийому «Ти це знаєш». В такому випадку підкреслені слова діти повинні будуть вставити самі.

7 клас. Тема: Література проти війни
(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)

Акровірш

 

Вона вривається в життя раптово
І обриває щастя ниті,
Й обпікає серця кров’ю,
На полі залишаючи убитих.
А їм було ще жити й жити…



8 клас. Тема: Франческо Петрарка  - видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в «Книзі пісень».
(етап «Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу)

        Про сонет
14 рядків про справжні почуття,
Будь то кохання, дружба чи ненависть –
Все те, що називаємо «ЖИТТЯ»,
Все те, що поруч завжди з нами.

Лише 14 рядків, а як багато
Сказати встигне нам поет!
Всю глибину душі нам зможе передати
Прекрасний вірш під назвою СОНЕТ!














Немає коментарів:

Дописати коментар